Dutch Startup Association
The Startup Sh!t Show
Femke Zeedijk (Nieuw Sociaal Contract): "De schaarste in mensen, huizen en bereikbaarheid remt de groei van startups"
-32:55

Een nieuwe aflevering in onze serie interviews met politici.

In deze aflevering van de Startup Shit Show spreekt Lucien Burm, voorzitter van de Dutch Startup Association (dSa), met politica Femke Zeedijk van het Nieuw Sociaal Contract. Zeedijk deelt haar inzichten over de uitdagingen en kansen voor startups in Nederland. De discussie richt zich op de groeiende problemen van schaarste in personeel, huisvesting en infrastructuur en hoe deze knelpunten de groei van startups beïnvloeden. Ze pleit voor een betere samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven om deze obstakels te overwinnen en benadrukt het belang van een sterk ecosysteem voor innovatie en economische groei.

Kenmerkende quotes:

• Over het belang van een start-up mindset: "Nieuw Sociaal Contract is eigenlijk ook een start-up als politieke partij, met dezelfde ups en downs en groeistuipen."

• Over groei en schaarste: "De schaarste in mensen, huizen en bereikbaarheid remt de groei van startups"

• Over de rol van de overheid: "De overheid moet een grote rol pakken in de regie op wonen en infrastructuur om de snelheid te maken die nodig is."

• Over financiering en pensioenfondsen: "We hebben te weinig geld voor snelle groei. Daar zouden de pensioenfondsen een rol in moeten spelen, maar dat proberen we al 20 jaar."

• Over samenwerking en innovatie: "Het is ontzettend mooi hoe in Brainport wordt samengewerkt tussen de overheid, het bedrijfsleven en kennisinstellingen om samen mooie dingen te doen."

Discussion about this podcast

Dutch Startup Association
The Startup Sh!t Show
De geregeld ontregelende podcast van de Dutch Startup Association die rauw en geraffineerd door de startup sh!t heen prikt.